martes, 5 de diciembre de 2017

Dimarts, 5 de decembre de 2017

Que s'ha fet?


El meues companyes han expossat el tema 14 "Internet com a mitjà d'informació, comunicació i aprenentatge".
En primer lloc, cal dir que es un mitjà de comunicació bilateral directe i lliure, entre individus i institucions publiques i privades que permet intercanvi de textos, imatges...

La Web 2.0 i el model actual de la xarxa, consisteix en un conjunt d'aplicacions web enfocades a l'usuari. Aquesta va ser creada al 2004. Hi ha una nova actitud cap a la tecnologia la qual es centra en la col·laboració i participació.
Els recursos i aplicacions de la web 2.0 són: blogger, youtube, wikipedia... Es a dir, es un canvi en la forma d'emmagatzemar l'informació, de escriure-la i de comunicar-la . La seua ferramenta de treball es el ús social.
També hi ha un intercanvi social més major, ja que es poden realitzar contribucions en la mateixa mida que rebem informació i utilitzarem serveis.
La web 2.0 aporta recursos per utilitzar l'Internet en diferents ámbits:
  • Informació
  • Comunicació
  • Aprenentatge
Internet com a recurs per a l'informació, els usuaris pasius es converteixen en usuaris actius que participen en la construcció de la web. A més, la selecció de continguts no depen dels coneixements informàtics sino dels coneixements pedagógics del docent.

Pero com tot a la web, suposa ventagjes e inconvenients. Els avantatges són:
  • Posibilitat de comunicació
  • Entorn propi per al treball cooperatiu.
  • Punt de trobada entre professors i estudiants de tot el mon.
  • Accés fàcil y econòmic.
  • Desenvolupament de destreses socials...

En canvi, els seus inconvenients són:
  • Saturació de la informació
  • Aparició de pàgines perilloses
  • Quantitat d'informació...
A més, la competència comunicativa es va desenvolupant al mateix temps que les característiques de la societat corresponent. Amb el pas del del temps, sorgeix la digitalització, que obri nous camins de codificació i manipulació. Gràcies a les TIC es consolida una situació de comunicació molt diferents a la que proporciona el text.

En quant a la seua evolució, en els primers anys d'Internet, trobem el inconvenient de la distància de l'alumnat i el professorat. Però avui en dia, existeix xarxes de telecomunicacions per l'educació com els correus electrònics, busquesda d'infomarció, investigació sobre les fonts d'informació... Amb tot açò, podem dir que Internet és molt valiós per beneficiar-se de punts de vista diferents i noves realitats culturals, ja que la informació prové de regions diferents.

També, han parlat sobre la web 2.0, aquesta es denominada web social i están com participants els e-ciutadans o ciutadans electrònics, és a dir, el grup de persones que fan ús de diferents plataformes per comunicar-se.

Cal destacar que la funció bàsica d'una xarxa social educativa és facilitar la comunicació, colaborar i treballar conjuntament a través de la xarxa. L'objectiu d'aquestes xarxes serà crear una intercomunicació professor-alumne, alumne-alumne i professor-professor com a model d'AP col·laboratiu, cooperatiu i interdisciplinar.

Han explicat també el edmodo i han partlat sobre les comunitats d'aprenentatge i la importància de la comunicació.
Una comunitat d'aprenentatge és un grup de persones que aprén en comú, utilitzant ferramentes comuns en un mateix entorn i generant les estratègies d'aprenentatge corresponents.

En quant a les videoconferències, és un conjunt de hardware i software que permet la connexió simultànea en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants, com si éstigueren en un mateix lloc de reunió.
Hi han tres tipus de videoconferències: 
  • D'escriptor
  • D'aula
  • De reunió

Programes que permeten realitzar videoconferències: skype, ichat, adobe connect, tokbox i google hangouts.

A més hi han diferents mètodes d'ensenyança:
  • Expositiu (classe magistral)
  • Demostratiu (demostració d'objectes i resolució de problemes)
  • Participatiu (debats, preguntes i respostes).
  • Col·laboratiu (realització de tasques).
Internet ofereix recursos en el procés d'ensenyança-aprenentatge. Són instruments que afavoreixen les conformacions de xarxes de comunicació basades en la cooperació, motivades per la innovació i generació de coneixements.

També han parlat sobre siemens, és la integració de principis explorats per les teoríes del caos, xarxes, autoorganització i complexitat.
Un MOOC és un curs online, en obert i massiu. Traduint-ho un poc, la qual cosa vol dir que és un curs a distància, accessible a través d'internet on es pot apuntar qualsevol persona i pràcticament sense límit de participants.
En canvi, un NOOC és un nano curs obert, que li dóna als participants l'oportunitat d'explorar, aprendre i ser avaluats sobre un element clau d'una competència, una destresa, o una àrea de coneixement en un període de temps que pot anar des d'un mínim d'una hora fins a un màxim de 20 hores d'esforç.

En quant al flipped classroom, és un model pedagògic que planteja la necessitat de transferir part del procés d'ensenyança-aprenentatge fora de l'aula a fi d'utilitzar el temps de classe per al desenvolupament de processos cognitius de major complexitat que afaorisquen l'aprenentatge significatiu.
En el aprenentatge online, s'inclou diversos conceptes cóm e-learning, blended-learning i m-learning.
Per últim, han parlat sobre les xarxes del futur, és a dir, la web 3.0, la qual és caracteritza per: més semántica e intel·ligencia, accesible, més rápid, facilitat en la navegació, espais tridimensionals...



No hay comentarios:

Publicar un comentario