jueves, 16 de noviembre de 2017

Dijous, 16 de noviembre de 2017

Que hem fet?


Com cada dia, els meus companys de classe han fet una expossició nova. Avui era el torn del tema 10 "Utilització educativa del so. Els podcast, la música i la radio".
Han fet una petita introducció dient que les tic han afavorit l'ensenyança-aprenentatge. Respecte pel que fa als seus antecedents, s'han dut a terme nombrosos estudis sobre aquest tema com Fernández, Simo i Sallan, Lazarri...
Un podcast és un audio digital o un archiu de video que es episòdic, descargable, que corre en algun programa, com a conductor i via un alimentador automàtic amb un sofware computacional. És a dir, són audios semblats a un diari parlat i qu es distribueixen a través d'internet. Per a reproduir un podcast fa falta el podcasting; és tota la tecnologia relacionada amb la producció i realització de programes de ràdio utilitzant els ordinadors i internet. Fa falta programes específics.
Cal destacar que hi han dos tipus de podcast; el podcast d'audio i de video. Els podcast d'audio són unicament d'audio, generalment en forma de mp3. No ocupen quasi res d'espai i són fàcils de crear. En canvi els podcast de video, també coneguts com vodcast o vidcast ocupen més espai i el seu format es mp4.
Com tot a la tecnologia, té avantatges i desadvantatges.
Les seues avantatges són:
  • No hi ha necessitat de tindre cobertura radiofònica per a escoltar-os.
  • Es pot escoltar a qualsevol hora.
  • Hi ha milers de podcasts disponibles en la xarxa en moltes idiomes.
  • Hi ha de moltes temes molt interesants.
  • Són portàtils.

Els seus desavantatges són:
  • La falta d'assitencia en l'aula perquè tenen la classe pujada.
  • No conté imatges.
  • Mala qualitat del so.
  • La informació no és inmediata.


També hi ha altres tipus de recursos sonors com:
  • Dictàfons: dispositiu de grabació.
  • Ràdio: element imprescindible per a la formació tant a distància com presencial.
  • Micròfon: el fa servir el que parla i un receptor que escolta.
  • Instruments musicals: a internet hi ha una gran quantitat de coses.
  • Telèfon i ipods: són mitjans tècnics en directe.

En quant a la iniciativa i experiència d'un del podcast en l'ensenyança, cal resaltar que és una tecnologia innovadora i pràctica que recolza significativament les activitats d'aprenentatge. A més, és un estrategia adequada per a accedir als processos e lectura, desperta processos imaginatius, pot ser util com a supor en assignatures de dificl comprensió, i gnera autoavaluació. Tot açò té unes avantatges com fer una difusió mundial, tindre accés a una varietat de temes, fàcil producció i distribució, flexibilitat i comoditat.

En quant a les podcast educatives, trobem el rincón educaicón infantil, babyradio, cuentos infantiles...
Per a crear un podcast, hem de seguir aquestes pautes:
  1. Gravar un contingut.
  2. Traduir el contingut.
  3. Pujar l'arxiu.

Els programes que podem utilitzar són: Vlc media player, Itunes, XMMS, AMAROK, WINDOWS MEDIA PLAYER, SPOTIFY.

Respecte la música en l'aula, la globalització de l'educació ens indica que no hem de separar les ensenyances sinó integrar-les totes en un. Per això, hem d'incloure la ensenyança de la música al desencolupament psicomotor, sobretot en infantil i treballar este a partir de la música. Hui en dia, amb l'avanç de les noves tecnologies hi ha multitud de recursos per a treballar la musica en les aules.

Finalment, han parlat sobre les dimensions de l'educació musical, com es el cas de la dimensió filosófica, l'emocional i l'intel·lectual.


Una vegada que els meus companys han acabat l'expossició d'aquest tema, el mestre, Alejandro, ens ha explicat com hem de fer el video!

No hay comentarios:

Publicar un comentario