miércoles, 22 de noviembre de 2017

Dimarts, 21 de novembre de 2017

Que s'ha fet?

Les meues companyes han expossat el tema 11 "Mobile learning i les aplicacions mòbils a l'educació". Han començat dient l'evolució del telèfon mòbil desde el motorola que fa sorgir a l'any 1983, fins al smartphone, l'actualitat.
El naixement del telèfon intel·ligent va sorgir el 29 de juny de 2007 amb el iPhone 3G. Després, al juliol de 2008, va aparéixer el iPhone 3GS, aquesta "s" fa refencia a velocitat.
Les característiques que presenten els telèfons intel·ligents són:
  • Importància del disseny
  • Tàctil
  • Importància de la plataforma

En tercer lloc han parlat sobre el m-learning. Dentre totes les seues definicions la més completa s'extrau de viquipèdia "Denomina aprenentatge electrònic mòbil a una metodología d'ensenyament i aprenentatge valent-se de l'ús de xicotets i maniobrables dispositius mòbils, com ara telèfons mòbils, agendes electròniques, tablets PC, Pocket PC, I-Pods i tot dispositiu de mà que tinga alguna forma de connectivitat sense fils."
A més, el m-learning presenta unes característiques com:
  • Ritmes propi d'aprenentatge.
  • Formació en moment necesarri.
  • Combinació de diferents tipus de materials.
  • Flexible...
Com tot a la tecnologia, té advantages e inconvenients:
Els avantatges que presenta el m-learning i que podem destacar són:
  • Aprenentatge en qualsevol context.
  • Motivació de l'alumne positiva.
  • L'alumne aprén jugant.
  • Espais per al treball col·laboratiu.
  • Afavoreix l'autonomia...

En canvi, els seus inconvenients són:
  • Duració de la bateria.
  • Dependència.
  • Provoca mal a la vista.
  • Retard en l'escriptura...

Un dels altres temes que han parlat les meues companyes ha sigut sobre les aplicacions mòbils,
es tracta de xicotets programes informàtics per a dispositius mòbils que s'instal·len per a donar suport i permetre interactuar amb arxius d'un ordinador o que ens permeten fer funcions extra amb els nostres mòbils...
Actualment podem trobar tot tipus d'aplicacions. En cavi, antigament, les aplicacions servien per a millorar la productivitat personal.
Les aplicacions mòbil presenten unes característiques com:
  • Funciona en telèfons intel·ligents, tablet...
  • Disponible en plataformes de distribució d'aplicacions.
  • Cada dispositiu té el seu sistema operatiu i un tipus d'app que li correspon.
  • Apps per a cada tipus d'interès o esforç.
  • Conexió a internet des de qualsevol lloc i momento.

Exemples d'aplicacions educatives són: writing wizard, loopimal, la oruga glotona, toc and roll...

Ara be, cóm triar una aplicación?
S'hem de fixar de la seua utilitat (fàcil d'utilitzar, simples), que siguen obertes i del seu disseny, ja que es fonamental per a fer de l'aplicació que siga atractiva i aixì afavorir interés per part de xiquet.

Unes de les altres cuestions que han tractat han sigut els principis didàctics per a poder utilitzar el mòvil a l'aula que són: espai, temps, edats, disciplines i agents.

A més, han parlat dels riscos, obstacles i solucions davant els problemes d'introduir el mòbil a l'aula.

RISCOS U OBSTACLES
SOLUCIONS
  • Carència de disciplina a classe.
  • Menys concentració.
  • Símbol d'estatus que perjudica als alumnes.
  • Sedentarisme.
  • Pot existir un mal ús.
  • Advertir i protegir els xiquets.
  • Normes clares per al seu ús.
  • Que sapiguen els avatatges i desavantatges del seu ús.

Amb tot açò podem dir que les aplicacions juguen un rol molt important en la nostra vida diària, però no hem d'oblidar de fer un ús moderat de les aplicacions ja que podem eixir perjudicats.

L'altra part de la classe l'hem destinada a continuar amb el video!

No hay comentarios:

Publicar un comentario