martes, 14 de noviembre de 2017

Dimarts, 14 de novembre de 2017

Que s'ha fet?
Avui les meues companyes han expossat el tema 9: "La competència digital de l'alumnat d'educació infantil", aquest tema es correspon amb el tema 2 del manual.
En primer lloc, han dit que la nova societat del segle XXI és una redifinició de processos, on l'educació, el canvi de processos d'aprenentage i la remodelació als processos d'ensenyament-aprenentatge es troba dins d'un aprenentage constructivista i interaccionista. A més, les TICS, presenten uns avantatges a l'àmbit educatiu com facilitar processos de comunicació, relació i potenciació del diàleg, interactivitat,... Però, com tot, també presenta uns inconvenients com: recursos econòmics, recursos didàctics i problemes web.

Cal destacar els nous tipus d'aprenentatge basats en les TICS:
  • Aprenentatge lineal aprenentatge interactiu
  • Aprenentatge instructiu aprenentatge constructiu
  • Aprenentatge inductiu aprenentatge deductiu
  • Aprenentatge individual aprenentatge col·laboratiu

També han parlat de les quatre C's de l'educació: pensament crític, col·laboració, comunicació i creativitat e innovació. A paritr d'aquesta proposta, diferents paíssos van fer diferents tractats i propostes com Noruega, Irlanda, Austria i Mèxic.

Han desenvolupat el terme d'aprenentatge permanent el qual cerca de coneixements continu, voluntari i auto-motivat per raons personals o professionals. El contextos establerts per a l'aprenentatge permanent són:
  • Educació a casa
  • Educació d'adults
  • Educació continua
  • Treball de coneixements
  • Entorns personals

La compentencia digitals en el aprenentage permanent és una compentencia clau de l'aprenentage permanent, eixgeix una bona comprensió i amplis coneixements sobre funció, naturalesa i oportunitas de les tecnologies de la societat de la informació. Capacitats necesaries: buscar, obtenir, tractar informació, utlitzarla de manera critica i sistematica. Les persones han de ser capaces de utilitzar eines per a produir, presentar i comprendre la informació, tindre la habilitat necessaria.

Respecte a la generació net, la nova societat del segle XXI vol desenvolupar estudiants amb flexibilitt i creativitat.
En quant a l'alfabetització digital, és la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetització digital dels estudiants desde l'etapa infantil fins a la universitària.

Per últim lloc han parlat de la motivació. Aquesta produeix canvis en l'aprenentage i possibilita compartir materials i recursos de forma instantànea. A més, fomenta la participació activa, l'aprenentatge, creativitat i iniciativa.

Després de l'expossició, Alejandro ens ha explicat la pràctica 4, aquesta també es per parelles i consisteix en disseny i publicació d'un video en Youtube. Per a fer aquesta pràctica utilitzarem l'aplicació del ordinador: Movie Maker.

Si l'ordinador no té aquest programa, la podem descarregar en aquesta pàgina: https://www.softonic.com/descargas/movie-maker

No hay comentarios:

Publicar un comentario