⧭Que s'ha fet?
Avui les meues companyes han expossat
el tema 9: "La competència digital de l'alumnat d'educació
infantil", aquest tema es correspon amb el tema 2 del manual.
En primer lloc, han dit que la nova
societat del segle XXI és una redifinició de processos, on
l'educació, el canvi de processos d'aprenentage i la remodelació
als processos d'ensenyament-aprenentatge es troba dins d'un
aprenentage constructivista i interaccionista. A més, les TICS,
presenten uns avantatges a l'àmbit educatiu com facilitar processos
de comunicació, relació i potenciació del diàleg,
interactivitat,... Però, com tot, també presenta uns inconvenients
com: recursos econòmics, recursos didàctics i problemes web.
Cal destacar els nous tipus
d'aprenentatge basats en les TICS:
- Aprenentatge lineal → aprenentatge interactiu
- Aprenentatge instructiu → aprenentatge constructiu
- Aprenentatge inductiu → aprenentatge deductiu
- Aprenentatge individual → aprenentatge col·laboratiu
També han parlat de les quatre C's de
l'educació: pensament crític, col·laboració, comunicació i
creativitat e innovació. A paritr d'aquesta proposta, diferents
paíssos van fer diferents tractats i propostes com Noruega, Irlanda,
Austria i Mèxic.
Han desenvolupat el terme
d'aprenentatge permanent el qual cerca de coneixements continu,
voluntari i auto-motivat per raons personals o professionals. El
contextos establerts per a l'aprenentatge permanent són:
- Educació a casa
- Educació d'adults
- Educació continua
- Treball de coneixements
- Entorns personals
La compentencia digitals en el
aprenentage permanent és una compentencia clau de l'aprenentage
permanent, eixgeix una bona comprensió i amplis coneixements sobre
funció, naturalesa i oportunitas de les tecnologies de la societat
de la informació. Capacitats necesaries: buscar, obtenir, tractar
informació, utlitzarla de manera critica i sistematica. Les persones
han de ser capaces de utilitzar eines per a produir, presentar i
comprendre la informació, tindre la habilitat necessaria.
Respecte a la generació net, la nova
societat del segle XXI vol desenvolupar estudiants amb flexibilitt i
creativitat.
En quant a l'alfabetització digital,
és la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetització
digital dels estudiants desde l'etapa infantil fins a la
universitària.
Per últim lloc han parlat de la
motivació. Aquesta produeix canvis en l'aprenentage i possibilita
compartir materials i recursos de forma instantànea. A més, fomenta
la participació activa, l'aprenentatge, creativitat i iniciativa.
Després de l'expossició, Alejandro
ens ha explicat la pràctica 4, aquesta també es per parelles i
consisteix en disseny i publicació d'un video en Youtube. Per a fer
aquesta pràctica utilitzarem l'aplicació del ordinador: Movie
Maker.
Si l'ordinador no té aquest programa, la podem descarregar en aquesta pàgina:
https://www.softonic.com/descargas/movie-maker
No hay comentarios:
Publicar un comentario