martes, 28 de noviembre de 2017

Dimarts, 28 de novembre de 2017

⧭Que s'ha fet?


Les meues companyes han expossat avui el tema 13 "L'incorporació als escenearis educatius de la pisarra digital"
La pisarra digital va sorgir a l'any 1880, la qual va ser la primera eina de l'enssenyança revolucionaria i durant el segle XIX i XX va ser símbol d l'aula tradicional. A més, va ser un referent de les noves aules digitals del segle XXI usades per tots els docents i el seus alumnes i això va suposar canvis en: els models de maiximitzar el aprenentatge digital i en les oportunitats que aporta el àmbit educatiu aquest món digital.

Han parlat de les diferencies entre la pisarra digital (PD) i una pisarra interactiva (PDI):
La pisarra digital (PD) està composta per un ordinador, un videoprojector i una pisarra blanca. Interactua amb el ratoli, el teclat...
En canvi la pisarra digital interactiva: interactua directament sobre la pisarra, els componentes són: un ordinador, un videoprojector i una pisarra blanca amb un dispositiu de control de punter.

Avantatges de la PDI:
  • Animar als docents a utilitzar les TIC
  • Ampliar l'ús del e-learning
  • Facilitar l'elaboració del les presentacions
  • Permetre crear materials d'aprenentage
  • Permetre als alumnes intervenir i participar a classe
  • Interacció entre alumnes i professors
  • Atenció dels alumnes
  • Desenvolupament de la cooperació i de la participació

Inconvenients de la PDI:
  • Elevat preu de la pdi i del seu manteniment
  • Més facil de ser danyada
  • Projecció frotal
  • En una posició massa alta per als xiquets
  • Els alumnes i professros han de rebre una formació d'ús
Funcionament de la PDI
Están compostes per 4 components:
Un ordinador, un videoprojector, n software, una pantalla.
Hi han tre stipous de pdi: membrana resistent, electromagnetica i ultrasons-infraroja

Membrana resistent: superfició suau i flexible. Panell de dues capes separades. Podem utlitzar els dits, rotuladors,... Detecta el moviment de l'objecte que sobre la superficie.
Electromagentica. Superficie dura. Requereixen retoladors especials.
Ultrasons-infraroja. Al entrar en contacte amb ella, envia dos senyals pel soncrnisme. Dues reecptors als costats de la pdi reben aquestes senyals.

La pisarra digital ha suposat innovacions en el procés d'ensenyança-aprenentatge ja que:
  • L'aprenentatge és més actiu i participatiu
  • Aprenentatge proloongat en el temps
  • Aprenentatge lúdic i visual.u i participatiu
També ha suposat canvis en la forma d'ensenyar dels mestres, ja que analitzen,investigen i integren. A més, hi ha canvis en la forma d'aprendre dels alumnes, ja que requereix més motivació, interés, interacció i participació.

També hi han uns principis didàctics de l'ús de la pisarra digital:
  • Flexibilitat en la interacció
  • Participació
  • Ap col·laboratiu
  • Utilització de recursos variats
Entre els autors que trobem, podem destacar Cogill, ja que considera que la pisarra digital interactiva pot ser una bona eina pedagògica que fomenti la interactivitat.

Respecte a les activitats que es poden treballar amb la PDI, es treballa;l'atenció i la memòria, el pensament lògic-matemàtic, la capacitat oculo-manual...
A més, han afegit webs amb la pisarra digital per a treballar com es el cas de EDUCALANDIA, LA PIZARRITA i ALGAIDA.

En quant a les implicacions del alumnes, tenim que tenir en conter les tories d'aprenentage com es el cas de: constructivisme, aprenentage actiu i ensenyament per a tota la classe.
La pisarra digital suposa motivació i assitencia a classe, aquesta motivació es mostra tant de forma intrínseca om extrínseca.

La pisarra digital ajuda al que més ho necessiten, ja que tenen aspectes positius:
  • Sense deficiencies visuals
  • Poca visió
  • Dispacitat auditiva
  • Algún tipus de discapacitat

En quant al repàs i la retenció de les pisarres digitals, podem dir que afavoreix als alumnes que retenen bé l'informació i tot açò està relacionat amb la motivació. Per això l'ús de la PDI com a supor de repas i retenció suposa:
  • Les lliçons són més fàcils de recordar
  • Augmentant les possibilitats de retenció
  • Les activitats es poden imprimir o enviar per e-mail.

L'ús de la tecnologia per professors per millorar l'aprenentatge dels alumnes és essencials. A més, després d'una bona formació als docents, la integració de les TICS es fa sense ningun problema.

Cal afegir que s'observa una millora en la preparació del mestre gracies a la PDI perquè:
  • Són fàcils d'utilitzar pels mestres i els xiquets.
  • Actituts i comportaments positius en els alumnes que motiven als mestres a incorporar i desenvolupar recursos electrònics.
  • Els mestres poden guardar anotacions per a següent classe o curs.
També hi han noves formes d'avaluar a través d PDI:
  • Sistema de avaluació interactiva
  • Permet als alumnes respondre a l'avaluació i altres preguntes plantejades en la pisarra digital.
  • Els seus resultats es traduixen a un gràfic.
En conclusió, les PDI recolzen una gran varietat d'activitats en classe i permet avaluar el nivell de coneixements dels alumnes.

Al final, ens han mostrat exemples de com treballar-la amb la PDI que hi ha classe.

Bebé, Niño, La Infancia, Equipo, Concepto, La Educación




No hay comentarios:

Publicar un comentario