⧭Que s'ha fet?
Les meues companyes han expossat avui
el tema 13 "L'incorporació als escenearis educatius de la
pisarra digital"
La pisarra digital va sorgir a l'any
1880, la qual va ser la primera eina de l'enssenyança revolucionaria
i durant el segle XIX i XX va ser símbol d l'aula tradicional. A
més, va ser un referent de les noves aules digitals del segle XXI
usades per tots els docents i el seus alumnes i això va suposar
canvis en: els models de maiximitzar el aprenentatge digital i en les
oportunitats que aporta el àmbit educatiu aquest món digital.
Han parlat de les diferencies entre la
pisarra digital (PD) i una pisarra interactiva (PDI):
La pisarra digital (PD) està composta
per un ordinador, un videoprojector i una pisarra blanca. Interactua
amb el ratoli, el teclat...
En canvi la pisarra digital
interactiva: interactua directament sobre la pisarra, els componentes
són: un ordinador, un videoprojector i una pisarra blanca amb un
dispositiu de control de punter.
Avantatges de la PDI:
- Animar als docents a utilitzar les TIC
- Ampliar l'ús del e-learning
- Facilitar l'elaboració del les presentacions
- Permetre crear materials d'aprenentage
- Permetre als alumnes intervenir i participar a classe
- Interacció entre alumnes i professors
- Atenció dels alumnes
- Desenvolupament de la cooperació i de la participació
Inconvenients de la PDI:
- Elevat preu de la pdi i del seu manteniment
- Més facil de ser danyada
- Projecció frotal
- En una posició massa alta per als xiquets
- Els alumnes i professros han de rebre una formació d'ús
Funcionament de la PDI
Están compostes per 4 components:
Un ordinador, un videoprojector, n
software, una pantalla.
Hi han tre stipous de pdi: membrana
resistent, electromagnetica i ultrasons-infraroja
Membrana resistent: superfició
suau i flexible. Panell de dues capes separades. Podem utlitzar els
dits, rotuladors,... Detecta el moviment de l'objecte que sobre la
superficie.
Electromagentica. Superficie
dura. Requereixen retoladors especials.
Ultrasons-infraroja. Al entrar
en contacte amb ella, envia dos senyals pel soncrnisme. Dues
reecptors als costats de la pdi reben aquestes senyals.
La pisarra digital ha suposat
innovacions en el procés d'ensenyança-aprenentatge ja que:
- L'aprenentatge és més actiu i participatiu
- Aprenentatge proloongat en el temps
- Aprenentatge lúdic i visual.u i participatiu
També ha suposat canvis en la forma
d'ensenyar dels mestres, ja que analitzen,investigen i integren. A
més, hi ha canvis en la forma d'aprendre dels alumnes, ja que
requereix més motivació, interés, interacció i participació.
També hi han uns principis didàctics
de l'ús de la pisarra digital:
- Flexibilitat en la interacció
- Participació
- Ap col·laboratiu
- Utilització de recursos variats
Entre els autors que trobem, podem
destacar Cogill, ja que considera que la pisarra digital interactiva
pot ser una bona eina pedagògica que fomenti la interactivitat.
Respecte a les activitats que es poden
treballar amb la PDI, es treballa;l'atenció i la memòria, el
pensament lògic-matemàtic, la capacitat oculo-manual...
A més, han afegit webs amb la pisarra
digital per a treballar com es el cas de EDUCALANDIA, LA PIZARRITA i
ALGAIDA.
En quant a les implicacions del
alumnes, tenim que tenir en conter les tories d'aprenentage com es el
cas de: constructivisme, aprenentage actiu i ensenyament per a tota
la classe.
La pisarra digital suposa motivació i
assitencia a classe, aquesta motivació es mostra tant de forma
intrínseca om extrínseca.
La pisarra digital ajuda al que més ho
necessiten, ja que tenen aspectes positius:
- Sense deficiencies visuals
- Poca visió
- Dispacitat auditiva
- Algún tipus de discapacitat
En quant al repàs i la retenció de
les pisarres digitals, podem dir que afavoreix als alumnes que
retenen bé l'informació i tot açò està relacionat amb la
motivació. Per això l'ús de la PDI com a supor de repas i retenció
suposa:
- Les lliçons són més fàcils de recordar
- Augmentant les possibilitats de retenció
- Les activitats es poden imprimir o enviar per e-mail.
L'ús de la tecnologia per professors
per millorar l'aprenentatge dels alumnes és essencials. A més,
després d'una bona formació als docents, la integració de les TICS
es fa sense ningun problema.
Cal afegir que s'observa una millora en
la preparació del mestre gracies a la PDI perquè:
- Són fàcils d'utilitzar pels mestres i els xiquets.
- Actituts i comportaments positius en els alumnes que motiven als mestres a incorporar i desenvolupar recursos electrònics.
- Els mestres poden guardar anotacions per a següent classe o curs.
També hi han noves formes d'avaluar a
través d PDI:
- Sistema de avaluació interactiva
- Permet als alumnes respondre a l'avaluació i altres preguntes plantejades en la pisarra digital.
- Els seus resultats es traduixen a un gràfic.
En conclusió, les PDI recolzen una
gran varietat d'activitats en classe i permet avaluar el nivell de
coneixements dels alumnes.
Al final, ens han mostrat exemples de
com treballar-la amb la PDI que hi ha classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario