⧭Que s'ha fet?
Avui les meues companyes han expossat
el Tema 8: La imatge fixa en l'ensanyança: l'utilització educativa
dels pòsters, fotnovel·les i murals multimèdia. Aquest tema es
correspon amb el tema 5 del manual.
Primerament, cal dir que la imatge està
molt present en el nostre dia a dia, a més, és un bon recurs per a
desenvolupament de l'activitat en les aules i es pot utilitzar amb
fins pedagògics. També és molt important l'alfabetització visual
per a que els xiquets sapiguen analitzar les imatges.
Les nostres companyes han parlat dels
canvis que s'han produit en l'educació gràcies a les tic on
s'inclou la imatge fixa. Aquesta activitat, han senyalat que, és una
de les activitats més antigues de l'èsser humà. Es tracta d'un
recurs que té una evolució constant perquè evoluciona al mateix
temps que evoluciona els humans.
En quant a l'alfabetització visual és
la capacitat d'entendre i usar imatges, incloent l'habilitat de
pensar, aprendre i expressar-se en termes d'imatge.
Han parlat també sobre el terme
storytelling, es tracta d'un terme novedós, conegut com narrativa
digital. Aquest fa referencia a tota producció creada de forma
digitial amb la intenció de compartir-la o narrar-la. Internet com a
medi de difusió, a traves de movils, tablets...
Respecte als murals, fotonovel·les i
posters són recursos de la imatge fixa, pero cada una d'elles te una
funció diferents i unes caracteristiques propies.
Els murals digitals són posters en els
que podem incloure textos, imatges, videos, enllaços a pàgines web.
Els elements són: titol, area editable, fonst utlitzades i autoria
de l'obra.
Les fotonovel·les són una unió de
imatges i textos relacionats amb cada una d'elles, ja siga a través
de peu de foto, entrepans o cartes explicatives. Elements: la
maqueta, les vinyetes i els bocadillos.
Han explicat també com disennyar i
crear pòster i murals digitals. Però hem de tindre en compter que
la fotografia és el missatge principial que volem transmetre a
l'hora de cerar un poster mural o fotonovel·la.Aplicacions per a
crear psoter i murals: linoit, padlet, koowall, mural.ly....
Per a crear poster i murals més
elaborats... glogster. Permet graver amb mircrofon i webcam. Es
fomenta la creativitat. Glogster edu: permet crear conters als
alumnes, i controlar la privacitat dels treballs.
Per últim, han parlat sobre
l'aplicació d'aquestos recursos a l'aula. Els posters a l'aula
podriem utilitzar-los per a introduir les unitats didàctiques o les
celebracions especials. La fotonovel·la és molt útil per a
transmetre valors, contar histories o inclús, crear les nostres
propies. I amb els murals digitals, són un supor per a explicar
unitats didàctiques, per a ensenyar als pares el que hem treballat a
classe, o inclus fer murals col·laboratius amb ells.
Amb tot açò ha acabat la presentació
d'avui.
La segona part de la classe l'hem
destinada a continuar amb la webquest. La meua companya, Maria i jo,
hem pogut acabar-la!!
Ací vaig adjuntes una foto del mural digital que vam fer a classe, aquest l'he realitzat jo.

No hay comentarios:
Publicar un comentario