jueves, 9 de noviembre de 2017

Dijous, 9 de novembre de 2017

Que s'ha fet?


Avui les meues companyes han expossat el Tema 8: La imatge fixa en l'ensanyança: l'utilització educativa dels pòsters, fotnovel·les i murals multimèdia. Aquest tema es correspon amb el tema 5 del manual.
Primerament, cal dir que la imatge està molt present en el nostre dia a dia, a més, és un bon recurs per a desenvolupament de l'activitat en les aules i es pot utilitzar amb fins pedagògics. També és molt important l'alfabetització visual per a que els xiquets sapiguen analitzar les imatges.
Les nostres companyes han parlat dels canvis que s'han produit en l'educació gràcies a les tic on s'inclou la imatge fixa. Aquesta activitat, han senyalat que, és una de les activitats més antigues de l'èsser humà. Es tracta d'un recurs que té una evolució constant perquè evoluciona al mateix temps que evoluciona els humans.

En quant a l'alfabetització visual és la capacitat d'entendre i usar imatges, incloent l'habilitat de pensar, aprendre i expressar-se en termes d'imatge. 

Han parlat també sobre el terme storytelling, es tracta d'un terme novedós, conegut com narrativa digital. Aquest fa referencia a tota producció creada de forma digitial amb la intenció de compartir-la o narrar-la. Internet com a medi de difusió, a traves de movils, tablets... 

Respecte als murals, fotonovel·les i posters són recursos de la imatge fixa, pero cada una d'elles te una funció diferents i unes caracteristiques propies.

Els murals digitals són posters en els que podem incloure textos, imatges, videos, enllaços a pàgines web. Els elements són: titol, area editable, fonst utlitzades i autoria de l'obra.
Les fotonovel·les són una unió de imatges i textos relacionats amb cada una d'elles, ja siga a través de peu de foto, entrepans o cartes explicatives. Elements: la maqueta, les vinyetes i els bocadillos.
Han explicat també com disennyar i crear pòster i murals digitals. Però hem de tindre en compter que la fotografia és el missatge principial que volem transmetre a l'hora de cerar un poster mural o fotonovel·la.Aplicacions per a crear psoter i murals: linoit, padlet, koowall, mural.ly....
Per a crear poster i murals més elaborats... glogster. Permet graver amb mircrofon i webcam. Es fomenta la creativitat. Glogster edu: permet crear conters als alumnes, i controlar la privacitat dels treballs. 

Per últim, han parlat sobre l'aplicació d'aquestos recursos a l'aula. Els posters a l'aula podriem utilitzar-los per a introduir les unitats didàctiques o les celebracions especials. La fotonovel·la és molt útil per a transmetre valors, contar histories o inclús, crear les nostres propies. I amb els murals digitals, són un supor per a explicar unitats didàctiques, per a ensenyar als pares el que hem treballat a classe, o inclus fer murals col·laboratius amb ells.

Amb tot açò ha acabat la presentació d'avui.
La segona part de la classe l'hem destinada a continuar amb la webquest. La meua companya, Maria i jo, hem pogut acabar-la!!


Ací vaig adjuntes una foto del mural digital que vam fer a classe, aquest l'he realitzat jo.


No hay comentarios:

Publicar un comentario